Turcia a inițiat un proces parțial de reveneri la normal, după ce s-a înregistat un număr scăzut de infecțații și decese din cauza COVID-19, relatează Daily Sabah.
Conform planului de acțiune, procesul de normalizare a industriei va include diferite măsuri, de la impunerea unor reguli de distanțare socială în locuri aglomerate, până la furnizarea de măști pentru turiști.
Toate detaliile au fost luate în considerare pentru programul de certificare, de la instruirea angajaților hotelului până la reorganizarea bufeturilor, restaurantelor, sălilor de ședințe sau a zonelor de piscină.
Astfel, materiale de dezinfectare vor fi disponibili la fiecare vehicul de transfer, în timp ce scaunele de pe fiecare parte a pasagerului vor fi lăsate goale.
Măsuri pentru hoteluri
De asemenea, hotelurilor li se va acorda un permis maxim de ocupare de 60%. La intrarea în hoteluri, temperaturile corporale ale turiștilor vor fi verificate, iar liniile care marchează distanțarea socială vor fi utilizate la recepție și hol.
Conducerea hotelului va pune semne de avertizare despre virus în diferite puncte din cadrul instalației și va distribui, de asemenea, broșuri și note informative în diferite limbi. Dezinfectanții vor fi accesibili în diverse părți ale instalațiilor, de la hol până la podele, lifturi și coridoare.
Camerele hotelului trebuie lăsate goale timp de 12 ore
Zonele de ședere din hol, de odihnă sau de așteptare vor fi reproiectate pentru a împiedica oamenii să stea în zonele aglomerate.Astfel, numărul de scaune și scaune va fi redus la minim și se vor face marcajele de distanță sociale necesare.
Încălzitoarele de apă, televizorul și aparatele de aer condiționat din fiecare cameră vor fi dezinfectate după plecarea clienților din hoteluri, iar camerele vor fi lăsate goale timp de 12 ore pentru reîmprospătare și ventilație. În această perioadă, suprafețele cu contact uman dens vor fi dezinfectate în mod regulat.
Personalul hotelului care se ocupă de curățarea camerei va folosi echipamente de protecție personală în timpul lucrului.
Zonele de carantină din hoteluri
Una dintre modificările care vor intra în vigoare în această perioadă, vor fi zonele de carantină create la hoteluri pentru situații de urgență. Oaspeții care prezintă simptome asociate cu COVID-19, vor fi duși în zona de carantină.
Sistemul de bufet deschis rămâne
Alimentele vor fi prezentate din spatele panourilor de sticlă, iar personalul hotelului va servi mâncarea în timp ce produsele și materialele precum zahăr, sare, condimente, scobitori vor fi oferite în pachete de unică folosință. De asemenea, ceaiurile ,cafeaua și alte băuturi vor fi servite de angajații hotelului.
Materiale de dezinfectare vor fi așezate și la intrarea în restaurante, în timp ce se vor pune semne de distanțare socială, menținând o distanță minimă de 1,5 metri între mese.
Zonele de spa vor fi închise
Centrele de fitness și zonele spa vor fi închise în acest sezon. Pentru zona de plajă și piscină, vor fi marcajele de distanțare socială între sezlonguri. Nivelul de clor din apa piscinei va fi menținut între 1-3 părți pe milion (ppm) în bazinele exterioare și între 1 și 1,5 ppm în bazinele interioare.