Compania italiană de utilități Enel SpA caută oportunități pentru a se extinde prin achiziții în sectorul energiei din Brazilia, după ce a obținut o licență pentru operarea barajului hidroelectric Volta Grande, a afirmat Carlo Zorzoli, șeful operațiunilor locale, într-un interviu acordat Reuters.

Enel a cheltuit 1.490 miliarde de reali (473 milioane de dolari) pentru licența de operare a barajului hidroelectric Volta Grande, o uzină de 380 de megawați aflată în statul Minas Gerais. A fost a doua mare achiziție în sectorul energetice brazilian realizată în ultimii doi ani de Enel, care s-a concentrat pe investiții în America Latină, unde piața crește într-un ritm mai rapid decât în Europa.

Carlo Zorzoli a precizat că firma italiană analizează depunerea unei oferte pentru unele firme regionale de distribuție, deținute de compania de stat Centrais Elétricas Brasileiras SA, precum și pentru grupul de utilități Light SA.

enelEnel ia în considerare în acest an participarea la licitațiile pentru licențele noilor proiecte de energie eoliană și solară în Brazilia, a adăugat Zorzoli, fără a da amănunte suplimentare.

Compania de stat Centrais Elétricas Brasileiras SA (Eletrobras) vrea să vândă în următoarele luni șase dintre companiile sale de distribuție.

Sectorul energiei din Brazilia trece printr-un proces de consolidare, mulți jucători locali scoțându-și activele la vânzare pentru a-și reduce datoriile, într-o perioadă de înăsprire a creditării.

Distribuția energiei este unul dintre sectoarele care trece printr-o perioadă de consolidare.

În prezent, numărul operatorilor este prea mare. Licitația pentru Eletrobras pare a fi atractivă pentru investitori, a afirmat șeful Enel Brazilia.

În România, Enel deține 64,4% în Enel Distribuție Muntenia și Enel Energie Muntenia, 51% în Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea și Enel Energie și 100% din acțiunile Enel România. Aceste companii gestionează o rețea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.