Constructorul aeronautic european Airbus analizează o posibilă reducere a ritmului de producție al aparatelor A380 până la șase exemplare pe an, în ideea de a asigura supraviețuirea programului și dincolo de acest deceniu, au declarat pentru Reuters mai multe surse din industria aeronautică.

Cel mai mare avion de pasageri din lume, cu până la 544 de locuri, Airbus A380 a fost lansat în 2007 însă în prezent viitorul său este sub semnul întrebării din cauza vânzărilor modeste, pe măsură ce companiile aeriene se îndreaptă spre avioanele cu două motoare și un consum mai mic de combustibil. Începând din luna martie 2015 și până în prezent, Airbus nu a vândut niciun singur A380 înregistrând doar anularea comenzilor pentru două aparate.

Ca urmare a reducerii vânzărilor, Airbus a redus ritmul de producție pentru avioanele A380 de la un vârf de 30 de unități pe an până la opt exemplare pe an în 2019, în speranța că vânzările își vor reveni.

Însă și planurile vizând menținerea producției la nivelul de opt aparate A380 pe an sunt puse sub semnul întrebării, în condițiile în care Airbus are probleme în a finaliza o comandă importantă pentru 36 de aparate A380 din partea Emirates Airlines, companie aeriană controlată de emiratul Dubai.

Potrivit analiștilor, negocierile care se derulează în prezent cu Emirates Airlines vor fi cruciale pentru viitorul modelului A380. Emirates este de departe cel mai mare cumpărător de avioane A380 cu 142 de exemplare comandate și 100 livrate deja. Un aparat A380 are un preț de catalog de 436 milioane de dolari.

Sursele citate de Reuters susțin că Airbus, care în acest an a livrat 14 aparate A380, i-a informat pe unii acționari că analizează o posibilă reducere a ritmului de producție până la șase aparate pe an. Deocamdată nu este clar când anume ar urma să fie decisă o nouă reducere a ritmului de producție.

Președintele Emirates a declarat luna trecută la salonul aeronautic de la Dubai că autoritățile din Dubai vor să fie sigure că grupul european Airbus va continua să producă modelul A380 superjumbo timp de cel puțin 10 ani, înainte ca Emirates Airlines să plaseze o nouă comandă pentru cel mai mare avion de pasageri din lume.

Reducerea ritmului de producție al avioanelor A380 până la șase exemplare pe an ar ajuta la menținerea producției până în 2028 și ar oferi Airbus răgazul necesar pentru a găsi noi clienți.